Nieuwe gezichten op de afdeling Klantenservice
“De laatste tijd staat de telefoon regelmatig roodgloeiend op onze klantenservice. Ook de e-mails en WhatsApp-berichten stromen binnen. Goed nieuws: we zijn druk bezig met het inwerken van nieuwe collega’s! Een van onze nieuwe gezichten is Arja. In deze blog vertelt ze meer over haar ervaringen bij DSW.”
Van een oud-collega hoorde ik positieve geluiden over haar nieuwe baan bij DSW. Dat klonk zo aantrekkelijk dat ik besloot om te solliciteren. En ik werd aangenomen! Begin juni startte ik dan echt samen met vier anderen op de afdeling Klantenservice. Hiervoor werkte ik als klantadviseur bij Zorg en Zekerheid. Het werk is mij dus niet vreemd. Daarvoor heb ik ook in de zorg zelf gewerkt. Door deze ervaring viel de inwerkperiode van zes weken reuze mee! Ik moest vooral oude gewoontes van mijn vorige baan als klantadviseur afleren. Het klinkt misschien gek, maar iets wat je gewend bent om te doen, laat je niet gemakkelijk los. Zo sprak ik verzekerden eerst aan met ‘je’ en nu met ‘u’. Voor nieuwe collega’s zonder voorkennis of het Wft-diploma Zorg is de inwerkperiode wat intensiever, er komt dan een boel informatie op je af. Gelukkig hoef je het niet alleen te doen.
Aandacht voor verzekerden en medewerkers
De werksfeer voelt heel goed, alle collega’s zijn aardig en behulpzaam. Aan het begin luisterde er vooral één vaste collega mee met mijn gesprekken. Later wisselde dit steeds. Voor mij was dat heel prettig. Je leert gelijk verschillende namen kennen, en iedereen geeft weer eigen tips of handvatten mee. Daar leer je een hoop van. Er is veel ruimte voor je ontwikkeling: je krijgt naast het inwerktraject bijvoorbeeld persoonlijke telefooncoaching. Zelfs collega’s die al jaren in dienst zijn worden gecoacht.
Verder zijn er korte lijnen met andere afdelingen waardoor je verzekerden meteen kunt helpen. Zo kun je tijdens een telefoongesprek navraag doen bij een collega van de afdeling Debiteurenbeheer, zij weten alles over wat met financiën te maken heeft. Misschien moet een verzekerde dan even wachten aan de telefoon, maar dan wordt er wel opgehangen met een volledig antwoord op de gestelde vraag. Op mijn vorige werkplek kon zoiets niet, dan moesten we daar achteraf een mail over sturen naar de betreffende afdeling.
Er is bij DSW veel aandacht voor de verzekerde, ook wanneer het drukker is. Niet elk gesprek is hetzelfde en kan daardoor niet even lang (of kort) duren. Vragen over de zorgverzekering kunnen soms heel persoonlijk zijn. Je kunt een luisterend oor bieden. Dat maakt het werk ontzettend dankbaar! Het voegt echt iets toe. Ik blijf hier graag nog tot mijn 67e werken! Ik kan het dan ook aan iedereen aanbevelen.
Word jij de nieuwe collega van Arja?
Bekijk dan snel onze vacature voor Klantadviseur!